2011. április 22., péntek

Sajtos rúd




Megszámlálhatatlan változat kering a neten vagy a családokban, ami a sajtos rudat illeti.

Ezt a verziót egyik kolléganőm hozta még márciusban a névnapjára - diszkréten zabáltam :-D Rögtön elkértem a receptet, de tudtam, hogy baj lesz belőle. Egyszerűen nem lehet vele leállni! 

Tökéletes az állaga, az íze, ropogós és omlós, nagyon sajtos! Húsvét előtt még bőven elkészíthető, azt tapasztaltuk, minél tovább áll, annál finomabb. De ha most megsütjük, érdemes adagot duplázni, mert mindenki rá fog járni, és nem marad a locsolóknak :-))



Sajtos rúd


Hozzávalók kb . 4 gáztepsinyi adaghoz:

  • 40 dkg liszt
  • 20 dkg zsír (!)
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 kis doboz tejföl (175 gr)
  • 1 csapott ek. só (azért óvatosan)

Tetejére:
  • 1 tojás
  • 10 dkg sajt

A tészta hozzávalóit (nem tévedés: tényleg nincs benne tojás!) elmorzsoljuk, majd a végén adjuk hozzá a tejfölt, és min. 3 órára, de akár egész éjszakára hűtőbe tesszük pihenni. 

Pihenés után lisztezett munkalapon kisujjnyi vastagságúra nyújtjuk. 

Tetejét megkenjük felvert tojással, meghintjük reszelt sajttal, és derelyevágóval/pizzavágóval/éles késsel hosszú, vékony csíkokra vágjuk.

Sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük a szálakat, és 180 fokos sütőben aranyszínre sütjük.





51 megjegyzés:

  1. Tyű, ez guszta! :)
    Szívesen elropogtattnám

    VálaszTörlés
  2. Anyu nagynénje tudott bődületesen finom sajtos rudat csinálni. És most, hogy olvaslak,már érzem is az ízeket a számban.
    "Diszkréten zabálni", hi-hi :)

    VálaszTörlés
  3. hű, ez most jól fogna.
    de a kis Krusovice-t sem utasítanám vissza.

    VálaszTörlés
  4. Jöhet így ahogy van, biztosan nálunk is hamar elfogyna minden.:))

    Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!!

    VálaszTörlés
  5. Szeretem én is! Viki, boldog ünnepet kívánok neked!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem Viki!
    Boldog húsvétot Neked és a családodnak!

    VálaszTörlés
  7. Se sütőpor, se élesztő nem kell bele?

    VálaszTörlés
  8. Semmi! Ettől lesz varázslatosan ropogós, meglásd! Képtelenség leállni vele, esszük, amíg látjuk :-)

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!

    Gyenge kezdő vagyok :-( épp sütöm, de mennyi ideig süssem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sütőfüggő! Amíg aranyszínűre nem sül a tetején a sajt, ahogy a képen :-) Ez kb. 15-20 perc, bátran kukkants rá sütés közben!

      Törlés
  10. Sziasztok !

    Ez itt most a reklám helye.Néztem is,hogy ez ugyan hogy bír működni így minden nélkül,és tényleg működik,tényleg jó ! Bátran meg lehet csinálni,mert alig kell bele valami és olyan,mint amibe sokkal több minden kell. Mármint ízre nincs különbség.
    Köszi a receptet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-DDD Ugye megmondtam? :-DD

      Köszönöm a kedves visszajelzést! :-)

      Törlés
  11. Ez a második reklám helye :) Éééééés még másnap is puha,olyan mint tegnap volt !!!!! Már ahol marad belőle,mert tényleg nem lehet abba hagyni......borzasztó :D:D Már az abbahagyhatatlansága :)

    VálaszTörlés
  12. Hétvégi sósságnak ezt csináltam, villámgyorsan elfogyott! Köszi ismét!

    VálaszTörlés
  13. És ha nincs otthon zsír?:) Lehet helyettesíteni mással?

    VálaszTörlés
  14. A sajtos rúd finom, de nekem nem lett csak szük 2 gáztepsivel sajnos.

    VálaszTörlés
  15. szuper a recept...köszi:)

    VálaszTörlés
  16. Jó lehet, de nekem ez vált be:
    35 dkg liszt/rétesliszt
    25 dkg margarin (biztos, hogy jobb lehet zsírral!)
    1 kis pohár tejföl

    kenéshez tojás, tetejére sajt (persze jobb, ha a tésztába is kerül)
    Elronthatatlan, csodás, 1 nagy tepsivel lesz belőle.
    Köszönjük a receptet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy megosztottad a nálatok beváltat :-) Sós rúdból sose elég!

      Törlés
  17. Az előbbihez:
    A liszt fele-fele arányban értendő!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon finom lett, pedig nem pihentettem a tésztát, hanem rögtön megsütöttem.

    VálaszTörlés
  19. Most sütöm...ahogy sül úgy fogy el...no komment :-D Köszi a receptet! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-)))))))

      Ez nálunk is így szokott lenni :-))

      Törlés
  20. Némethné Major Máriadecember 30, 2012

    Nagyon szuper jó ez a recept.Köszi hogy megosztottad velünk.Boldog Új évet Kívánok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy nálatok is ennyire bejött :-)

      Boldog új évet!

      Törlés
  21. Chef Viki-hetet tartok, a csodás rakott krumplid után most ez - és ez egyszerűen TÖKÉLETES. Nagyon régóta keresem azt a sajtosrúd-receptet, amelyiknél nem azt érzem, hogy finom, nagyon finom, de egy egészen leheletnyi valami mégis hiányzik - hát ez viszont nem 99 %-os, hanem egyenesen 120. Rendkívül hálás vagyok a receptért, köszönöm! :-)

    U.i. Az első sütés 1,5 óra alatt fogyott el, de csak azért nem kevesebb idő alatt, mert néha próbáltunk küzdeni az önuralmunkkal. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira örülök :-)))

      Azt mondod, tökéletes?? Köszönöm szépen :-) Egyszerű, mondhatnám békebeli recept - őszintén szólva imádjuk mi is, és esszük, míg látjuk :-DDD

      Törlés
  22. Hétvégén kipróbáltam, nagyon jó recept. Köszönom.

    VálaszTörlés
  23. Idő szűkében vagyok, így biztosan nem lesz 3 órás pihentetés. Max 1 órás.Remélem ettől függetlenül is jól fog sikerülni :)

    VálaszTörlés
  24. Köszönöm a receptet, már számtalanszor megsütöttem, nem is tudom, eddig miért nem írtam! Egyszerűen tökéletes, imádjuk!
    Épp most is itt illatozik előttem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Noémi, hogy megírtad, és annak is, hogy ennyire nagyon ízlik Nektek :-))

      Törlés
  25. Ezt mi is nagyon szeretjük! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök neki Gabi, köszönöm szépen :-)

      Törlés
  26. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  27. Megsütöm, megsütném, csak lenne már végere sütőm, de a hozzávalókat viszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írd fel Vikikém, jó lesz majd vele kipróbálni az új sütőt!

      És szurkolok, hogy minél előbb legyen már véééééééééééégre!! :-)

      Törlés
  28. Nekem ez sajnos nem lett magas és ropogos! Taste like shit!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ilona! Nagyon sajnálom, hogy nem sikerült :-(

      Mivel nincs benne semmi lazítóanyag (sütőpor, szódabikarbóna, stb.), ezért a kész sütemény magassága akkora lesz, amekkorára nyersen kinyújtjuk a tésztát.

      Törlés
  29. Máshol írtam, hogy nálunk úgy kezdődik, hogy végy 1kg lisztet, mert a 40 dkg-tól röhögő görcsöt kap a család. Én teszek bele még (1kg liszt-nél)két evőkanál ecetet 20%-os és kissé leveles lesz.Köszi a receptet!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És addig eszitek, amíg látjátok :-))) Veszedelem egy jószág!

      Jó ötlet az ecet, lehet kipróbálom én is!

      Törlés
  30. Ma sütöttem meg, vendégségbe visszük, el kellett dugnom a család elől az indulásig, hogy maradjon belőle! Szuper recept, ezentúl ez lesz nálunk a "sajtos rúd". Köszönöm! Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anikó a kedves visszajelzést, nagyon örülök, hogy Nektek is ennyire ízlik!

      Nálunk is ez A Sajtos Rúd :-))))

      Törlés
  31. Kedves Viki! Nagyon hálás vagyok ezért a sajtos rúd receptért! Csoda finom frissen, de másnap, sőt utána is, ha marad.Szilveszterre sütöttem, de máskor is elkészítem, az biztos:) Boldog új évet és jó egészséget kívánok Nektek!
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit!

      Köszönöm a kedves visszajelzést, nagyon örülök, hogy ízlik A Sajtos Rúd - mi csak így hívjuk :-)

      Boldog új évet!

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.